torstai 9. helmikuuta 2023

Rakastan mun nukkeja!

 



Ihanaa helmikuuta kaikille!<3
Oon kuvannut ja ihaillut nukkejani paljon viime kuukausina, mutta postaaminen niin instaan sekä tänne tuntuu jotenkin supervaikeelta. Väsyttää, laiskottaa..., pohdin myös tätä: Miksi yrittää postata jotain, kun pelkään, että oma into vaan laskee sen jälkeen? Koska mähän esim. RAKASTAN tätä mun aloituskuvaa ylikaiken ja pelkäsin, että jos se ei sais yhtään kommenttia instassa, ottaisin sen jotenkin itteeni. Kaipaan innostukselleni vastatkaikua, jotain, mistä ottaa kiinni. Onneksi kaksi luottotyyppiä jaksoi kommentoida kyseistä kuvaa: kannustava äitini, sekä ihana @kiki_dollphotography!<3
Ihanaa, kun on nukkekavereita ja ihmisiä, jotka kannustaa kuvaamaan. Yksi niistä on ihana mieheni, joka saa mut välillä pois kotoa kuvaamaan nukkeja ja oon onnellinen siitä, koska ilman sitä tätä ihanaa aloituskuvaakaan ei olisi!

Varoituksen sana tässä välissä. Tästä postauksesta saattaa tulla tosi pitkä. Mulla on sellanen fiilis että nyt tulee kuukausien tauon jälkeen taas Annimainen kasa kuvia ja sepityksiä, että se pesee kaikki aikaisemmat postaukset!
Joten ottakaas popparit kouraan ja nauttikaa!




Well annetaanko hetki tälle upealle muokkaamattomalle kuvalle, joka on Arietan parhaita kuvia <3
Rakastan Arietan hahmoa ja vaikka hän näyttää ja vaikuttaa ensinäkemältä Kätkijät elokuvan Arietalta,  hän alkaa pikku hiljaa löytämään omaa luonnetta ja persoonaa!




Arietta on kasveihin kätkeytyvä kukkaistyttö! Ai miten niin rakastan Kätkijät elokuvaa? O.o




Kukista tulikin mieleeni, et käytiin yks päivä kaverin (@bubbleteadoll) kaa kuvaamassa nukkeja ja tungettiin mm. littlejä tonne Koskikeskuksen kukkaseinäkoristeeseen xD Vähän liian söpö tausta olla käyttämättä!





Nää eläinasut ei petä koskaan. Sandra ja Violet stock asuissaan!<3


Kuvassa on kaverin little Sebastian, jolla ei oo oikeestaan virallista nimeä vieläkään. Ollaan kutsuttu sitä vale-Doniksi, onhan kyseessä aivan sama nukke kuin mun Don :D




Pitäis leikata näitä kuvia, mut en oo mitään motia just nyt tehdä sitä. Vale-Don on silti upea! (vaikka kyseessä voisi olla täysin Don, koska ton asunki oon myyny kaverille joskus xD)




Piti ottaa muutama kuva vale-Donista ja Donista (taas).




Daisy pääsi myös kahveille mukaan! Puin sitä pisimpään ja kuvasin ehkä vähiten... anteeks, vien sut joku päivä ulos vaikka sen sun lemmikkipöllön kanssa! Don't look at me so hard.




Don se jaksaa olla valokeilassa... mun muotokuva-asetus kännykässä välillä häivyttää ihan outoja asioita, esim. tässä näyttää vähän siltä kuin Don leijuis ilmassa xD 




Ja tottakai tää mun naistenmies ehti flirttaileen Rubyn kans... Don kyl ehtii joka naisen tykö :))




Tähän väliin pakko laittaa Rubyn parhaan kuvan KOSKAAN.
Mä vaan rakastan tätä<3




Rubysta on tullut lyhyessä ajassa mulle tosi tärkee nukke! Hän ei ole vain kaunis, hän hohkaa jonkinlaista hyvää oloa, mikä tekee mut onnelliseksi<3







Nää kyseiset kuvat jäi itelle mieleen tosi kovaa. Tulee melkein oma ala-aste mieleen ja mä olisin siinä toi Ruby, joka etsii seuraa nuoremmista tyypeistä. Mäki olin aika pikkuveljen luokkalaisten kanssa tai hain huomiota neljä vuotta nuorempieni luokalta, koska olinhan sentään yhden tyypin "koulukummi".




 Joo, oon ollu vähän yksinäinen kouluaikoina, mut oli mulla ne muutamat tyypit joihin turvauduin. Ja veljien kanssa on tullu aina leikittyä ja pelailtua :D Muistan et mulla oli monia mielikuvituskavereita! Ja ennen pitkää nuket tais täyttää sitä koloa!
Onneks löysin kavereita omalla tavallani: Somesta, lukiosta, raamattukurssilta ja seurakunnista!
Oon ollu ihmeen sinnikäs kavereiden suhteen ja vaikka mun kans ei oltais oltu, sit mä oon lähtenyt leireille ja erilaisiin tapahtumiin etsimään lisää sellaisia. Tuntuu et oon aina ettinyt jotain porukkaa tai ihmisiä, joiden kanssa ois kiva olla. Onneks tällä hetkellä musta tuntuu, että mulla on ihania ihmisiä ympärilläni just hyvin<3
Mut haluan vain sanoa, et muistattehan ottaa kaikki mukaan porukkaan? Huolimatta siitä et toinen ajattelis jotenkin erilailla taikka ois vähän eri ikäinen tai -kokoinen kuin muut? 





Vähän lisää Donia kyseiseltä kuvausreissulta. Miten niin mulla on liian vähän poikia?
 Kaveri loihti tähän oman kuvatekstin:
"Don näyttää omistavan metsän ja odottaa et joku toisi sille viiniä."




Don saa mut joka kerta rakastumaan häneen uudestaan ja uudestaan.
Varsinkin tuo katse.






Just same position, just too many sides to photograph 








Joutu se vähän tarpomaan kuviensa eteen xd




Tässä kuvassa on jotain mitä myös alkukuvassa. Mä vain RAKASTAN tätäkin kuvaa, tää kuvastaa Donia niin loistavasti ja se on niin luonnollisesti tossa ja ah rakastan <3




Tätä kolmikkoa oli vähän haastava mut palkitsevaa kuvata!
Laitan tähän pätkän mun yhdestä instapostauksesta, joka kovaa näitä todella hyvin!

Together or not?

Livia, Mia and Don are cousins and they have known each other many years. However they have made their own life. They like to see each other, but they are all so different! Livia, whitehaired wizard, who has elf blood in her veins by accident. Mia, redhaired bigsister to these two, but also so angry and lonely sometimes. Don, apprentice of Wizard (Zilla), and he has so divided mind! 

Nowadays I have tried to think how they can live together after picture story (on my blog) and I can’t stand these three🙈





Yhdessä vai erikseen?

Livia, Mia ja Don ovat serkuksia keskenään (unohdin ekaan versioon sanoa et Mia ja Don on sisaruksia) ja ovat tunteneet toisensa monia vuosia. Kuitenkin jokainen heistä on luonut täysin oman elämänsä. He tykkäävät nähdä toisiaan, mutta ovat todella erilaisia!
Livia, valkotukkainen velho, jonka suonissa virtaa haltioiden veri erään onnettomuuden seurauksena.
Mia on punatukkainen isosisko näille kahdelle, mutta joskus niin vihainen ja yksinäinen.
Don on velhon oppipoika (Zillan) ja hänellä on jaettu mieli!

Nykyään nää asuu kuvatarinan jälkeisissä tunnelmissa Penrosien talossa (tosin, Mia on asunut siellä pitkään yksin) ja en kestä näitä kolmea keskenään.




Velho ja kateellinen pikkuserkku?
(Enpä sanokaan enempää... Mia suuttuu kohta.)






Livia stock asussaan on jotain niin kaunista <3







Mia sai oman seppeleen! (löysin kirpparilta random koristeita)













Tää on just näitä kuvia, et rämminpäs tässä lammen viereen enkä saa yhtäkään hyvää kuvaa xD




Talvikuvia Linneasta viime vuoden puolelta! Hän on kans tosi tärkee mulle omalla tavallaan. Häneen oon laittanut paljon asioita, mitä en oo ennen uskaltanut tuoda muissa nukeissa aikaisemmin esille: kuinka usko ja periaatteet kannattaa ja kannattelee. Ja kuinka samalla voi olla ystävä monille erilaisille nukeille, kuten vaikka Sallylle, Linnean parhaalle ystävälle!




Nää asiat on mulle itselle tosi tärkeitä, enkä todellakaan oo aina ollu valmis kritiikille, koska pelkään usein, että mun omaa uskoa jotenkin kritisoitaisiin, vaikka yleensä kohteena on kristinusko ylinpäänsä.
 Onneks saadaan Linnean kanssa jutella ja jakaa näitä asioita vapaammin. Toki oon 26 vuotisen elämäni aikana saanut kasvaa uskossa lapsesta asti ja jakaa näitä asioita todella monille ihanille ihmisille <3




Linnean halu ja kyky tutustua moniin erilaisiin ihmisiin on jotain mitä ihailen ja jota itsekin haluaisin jollain tapaa yrittää toteuttaa!




Mun pieni enkeli!





Victoria on niin kaunis talvinukke! En ehkä kestä <3




Hän demonstroi miltä mä näytän kuvausreissulla xD







AH muistan kuinka rakastuin näihin kuviin! 

...ja näiden postaaminen jäi silti tekemättä.
What's wrong with me??



Tää oli kuinka mones kerta kun vain rakastuin Victoriaan ja kovaa<3
Pitäiskö hankkia joskus toinen bjd?







Toi kalliokolo oli paras kuvauspaikka hetkeen! Tässä on vähän maistiaisia siitä, kuinka monta kuvaa otan yhdestä spotista, mut tuhannesta eri näkökulmasta. Eikä unohdeta ylivalottuneita ja heilahtaneita kuvia, jotka kyl poistan.





I just love her <3






Oon aina sanonut että littlejen ja isojen nukkien kuvaaminen samassa kuvassa on haastavaa, mutta ehkä just sen takia oon vähän yrittäny harjotella sitä! 




Muistinpahan tässä, että oon näitä kahta kuvannut samaan kuvaan, mutten ole ikinä saanut aikaiseksi postata näitä mihinkään. Yllättävän kivoja näistä tuli, en sit tiiä olinko silloin vielä tarpeeks tyytyväinen näihin vai oliko kyseessä vain laiskuus.





Kattokaa kui söpö Rosa osaa olla!<3




Hän siis varasti Dinan mekon ja lähti kattoon auringonlaskua.




Niin viattomana mennä viipottaa.




Katoin et nää kuvat ois 5.12.2022... no, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eks vaan?




Eiku laitoinhan mää kuvia silloin instaan, mut en vaa noita aikasempia sit muistanut?







Lumi lumessa sanonta ei taida koskaan kulua. RAKASTUIN näihin Lumin kuviin <3




Sit käydään vähän jouluisissa tunnelmissa, kun löysin kirppikseltä superihanan barbiemekon ja se sopi obitsun päälle suht hyvin!




Lady Edward pääsi myös anoppilan takapihalle mukaan!





Lady lensi ton kuvan jälkeen suoraan eteenpäin lumihankeen xd Onneks oli kaulahuivi johon kääriä toista<3




Turvallisempaa korkean pensasaidan päällä? Enpä tiedä... ainakin asettelin paremmin xD






Pikku tonttu piilossa!








Rakastan kuvia, joissa Ladyn silmiin loistaa valoa! 













Vähän yllättävä parivaljakko, mut ehkä se oli sitä joulun taikaa!
(Kyllä, Nanna oli anoppilassa kans, mut oli vain muutamassa kuvassa mukana xD)




Tää asu jos mikä toi mulle joulutunnelmaa! Ja toi pöytäliina kanssa, se oli myös taustana eri kuvauksissa, mutta siitä kuvaussessiosta ajattelin tehdä eri postauksen! Mulla on aivan liikaa kasautuneita kuvia, siitä jo tämä pitkä postaus kertoo! Ja ajattelin yhä käyttää eräitä marraskuisia kuvia yhteen omaan postaukseensa! Jos vain sais aikaiseksi x) Ei sillä, oon ollu kyl koneella, mut aikaani on vienyt Gosupermodel! Oon ollu vähän liian innoissani ja sekaisin Gosusta ja tuntuu et se vei todella suuren osan ajastani tammikuussa ja edelleen! Oon ollu siellä 2009-2016 vuodet, joten vähemmästäki tulee nuoruus mieleen! Ne kaikki vaatteet ja hiukset ja pelit (vaatehuonehaaste addict here!!) mistä sai rahaa niihin... ja parasta oli foorumilla selailu, roolipelailu ja kaikki ne kaverit jotka sieltä sai! Oon onnellinen, kun oon saanut kaksi todella hyvää ystävää Gosusta!<3




Tässä samalla tuli mieleeni kuvakisa, jonka pidin elo-syyskuussa, mutta jonka pääpalkinnon teko venähti marraskuulle asti :) Onneksi voittaja oli kärsivällinen ja osasi kivasti kertoa mitä toivoi mekkoon. Dina tykästyi tuohon palkintomekkoon vähän liikaa, hän on edelleen mulle katkera tuosta tapahtuneesta...









Heps! Mähän en oo näitäkää kuvia julkassu instassa xD
Lumia on kyllä tullu kuvattua. Ehkä siksi kun oon yrittänyt sille kirjotella omaa tarinaa...




...missä esimerkiksi näiden kahden suhde on  muodostunut täysin uudestaan mun mielessä. Eh, en kestä kuinka mun tarinat elää omaa elämäänsä. Ja ei, en ole julkaisemassa sitä. 






Madamelle kyl liimautuu aina joku mekko todella pitkäksi ajaksi päälle, enkä ees vaihda sitä pois. Madame tietää selvästi mitä haluaa käyttää! xD









Lyhyesti voisi sanoa että Lumi ei ole niin pulmunen miltä näyttää.




Okei sitten, mä kerron.

Muistiinpanoissani lukee, että Lumi on jäänyt lapsena orvoksi, eikä hänellä ole muita sisarusia. Lumi on aina ollut taiteiljiasielu ja etsinyt persoonaansa pienestä asti tekemisen kautta. 
Lumi pitää huolta ulkonäöstään. Hän pitää talvesta, mekoista, peleistä.
Lumi nuoresta iästään huolimatta suunnittelee vaatteita, haaveilee yrittäjän urasta ompelijana ja tekee paljon mallin töitä ja on ollut pari viimeistä vuotta Ranskan mantereella niissä hommissa. 
Hän kokee itsensä biseksuaalina ja on vähän epäselvää, onko hän todella ollut pelkkä ystävä Madamelle.




Madame itse ei suostunut kommentoimaan asiaa.




Menipäs vähään synkäksi loppua kohden. Tässä teille vielä yks kuva tuolta kahvilareissulta kaverin kanssa<3




Olipa tää postaus!
Latasin tähän melkein kaiken mitä oon kuvannu ja sitähän riitti! Tuntuu et olin jossain flow tilassa enkä vaan osannu lopettaa tän postauksen tekemistä! Meni yks yö siinä, aaargh miks inspiraatio syttyy aina klo 01 yöllä ja näihin pitkiin postauksiin menee tuhat vuotta...
Laskiko muuten kukaan, kuinka monta kertaa sanoin rakastavani jotakin mun nukkea? 
Mä en pysynyt laskuissa. 
Nää nuket on vaan niin rakkaita mulle<3



























Auringon nousu vai lasku?
Hyvää päivää tasapuolisesti kaikille!


1 kommentti:

  1. Vihdoin muistin käydä lukemassa tämän uuden. Valtavasti ihania kuvia! Tää oli vähän myös sun oma tarina, hienosti kerroit omasta elämästä ja miten nuket linkittyy siihen monella tavalla 🥰

    VastaaPoista